دین، علم و انسان Religion, Science and Human

یادداشت‌ها و مقاله‌های کوتاهی از ابوالحسن حسنی که از کتاب‌ها و مقالات پژوهشی خود برداشت کرده است.

دین، علم و انسان Religion, Science and Human

یادداشت‌ها و مقاله‌های کوتاهی از ابوالحسن حسنی که از کتاب‌ها و مقالات پژوهشی خود برداشت کرده است.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۲۲ تیر ۹۳، ۱۵:۱۸ - احمد
    عالی
نویسندگان
  1. معمولاً در کنار مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، نهادهای حاشیه‌ای شبه دانشگاهی به عنوان مراکز آموزش تخصصی شناخته می‌شوند. اما آموزش به این دو مرکز ختم نمی‌شود و در مراکز دیگری نیز آموزش به نحو رسمی یا غیر رسمی وجود دارد. چه دسته بندی از این مراکز دارید؟

  2. به نظر شما ضرورت دارد این نحوه آموزش‌ها تحت سازمان خاصی درآید یا آزادی مدیریت در این نحوه آموزش‌ها را از مزایای آن‌ها می‌دانید؟

  3. در آموزش و پرورش، کدام دانش‌ها و از چه زمانی باید به دانش‌آموز معرفی شود؟

  4. آموزش رشته‌ی تخصصی شما، در دوره‌ی دانش‌آموزی به چه مسایلی باید متمرکز باشد؟ اکنون به چه مسایلی متمرکز است؟ و آیا این تمرکز را مناسب می‌دانید؟

  5. در آموزش و پرورش برای آموزش علومی چون ریاضی، ادبیات، علوم طبیعی، دینی، قرآن، جغرافیا، تاریخ، علوم اجتماعی مانند این‌ها عناوین اصلی تعریف شده‌اند. با توجه به میزان اهمیت آموزش این علوم در این دوره و محدودیت‌هایی که از جهت توان فهم دانش‌آموز و مسایل دیگر در این دوره، آیا وجود یک درس با عنوانی از عناوین رشته‌ی تخصصی خود را در این دوره ضروری می‌دانید؟ یا برآنید که بهتر است آموزش رشته‌ی تخصصی شما، در این دوره به صورت پراکنده در میان دروس دیگر باشد؟

  6. در دوره‌ی دبیرستان دانش‌آموز به سنی می‌رسد که رفتار او به تدریج جدی گرفته شده و اثر قانونی می‌یابد. از او فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی انتظار می‌رود. به نظر شما برای این که دانش‌آموز با جدیت و بینش بالاتر در این امور بتواند شرکت کند، آموزش مهارت برای او کافی است یا آموزش دانش نیز لازم دارد؟

  7. در دروس عمومی دانشگاهی دروسی از علوم انسانی وجود دارد؛ هدف از ارایه‌ی این دروس چیست و آیا محتوای این دروس برآورنده‌ی این هدف هستند؟ به نظر شما، دروس عمومی دانشگاه‌ها بر چه محورهایی و به سوی چه اهدافی باید متمرکز باشد؟

  8. آیا ترویج آموزش رشته‌ی تخصصی خود را در مراکز غیر رسمی را توصیه می‌کنید یا معتقدید آموزش آن باید تنها از طرق رسمی صورت گیرد؟

  9. در رشته‌های دانشگاهی، دروس تخصصی از رشته‌های دیگر نیز با توجه به نوع رشته عرضه می‌شود. درباره‌ی این دروس، در نظام آموزشی رشته‌ی تخصصی خود چه ملاحظاتی دارید؟

  10. آیا توصیه می‌کنید در دروس جنبی حوزه‌های علمیه آموزش دانش‌های دیگر در نظر گرفته شود؟ به چه نحو و چه مباحثی؟

  • ابوالحسن حسنی

آموزش

پرسش

نظرات  (۱)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی